loading...

آگهی طلاب - استخدام طلبه و روحانیون - اخبار حوزه های علمیه

زمان واکسیناسیون طلاب و اساتید حوزه

admin بازدید : 1714 1400/05/10 : نظرات (0)

اعمال شب لیله الرغائب+ثواب

admin بازدید : 579 1399/11/30 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: شب جمعه اول ماه رجب را لیلة الرغائب می‏ گویند و برای آن اعمالی از حضرت رسول صلی الله علیه و آله با فضیلت بسیار وارد شده است.

اولین شب جمعه ماه مبارک رجب، شب لیله الرغائب است که شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان به اعمال این شب چنین اشاره کرده است:

کمک هزینه اجاره مسکن+فرم

admin بازدید : 5702 1399/11/26 : نظرات (0)

شرایط عمومی دریافت کمک هزینه اجاره مسکن


استفاده از کمک هزینه اجاره دفتر شهریه مقام معظم رهبری


روحانیون محترم با تکمیل فرم مربوطه و داشتن برخی شرایط از جمله داشتن پرونده رسمی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و رشد تحصیلی مناسب، داشتن شهریه رسمی، پیشرفت تحصیلی حداقل دو پایه در هر سه سال برای طلاب شاغل به تحصیل، متأهل بودن، نداشتن مسکن شخصی، سازمانی و اوقافی و عدم اشتغال در ادارات و نهادها با هر نوع عضویت (رسمی، قراردادی،پیمانی) می توانند نسبت به ثبت درخواست از طریق مدارس علمیه استان اقدام نمایند.

 

آغاز نام نویسی شهرک مهدیه

admin بازدید : 966 1399/06/16 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: مسئول واحد اسکان مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز نام نویسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از ۲۲ شهریور لغایت ۴ مهر سال جاری خبر داد.

 

حجت الاسلام رازآبادی با اعلام این خبر گفت:همزمان با شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، دور جدید ثبت نام در شهرک مهدیه ویژه طلاب حوزه علمیه قم از روز شنبه ۲۲ شهریور لغایت ۴ مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

درس یا کار؟ مشکلات طلبگی!

admin بازدید : 866 1399/05/08 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: از مهمترین دغدغه‎های یک طلبه بعد از درس، وضعیت درآمدی و معیشت اوست. طلبه ای که بعد از شش سال درس خواندن حالا به آن حد می رسد که خانواده تشکیل دهد و اینجا اول ماجراست که باید هم حواسش به درسش باشد و هم اقتصاد.

در این وضعیت طلاب خود را در سه وضعیت قرار می دهند. عده ای درس خواندن را ترجیح می دهند و قید درآمد زیاد را می زنند، عده ای سعی می کنند بین درس و کار جمع کنند و در این راه متحمل فشار روحی و جسمی می شوند و طبیعتا وقت کمتری برای خود و خانواده خواهند گذاشت و گروه سوم قید تحصیل را می زنند و به سطح1 یا حداکثر سطح 2 قانع می شوند و وارد بازار کار می شوند.

نگرانی از وضعیت معیشت طلاب

admin بازدید : 505 1399/04/31 : نظرات (0)
آگهی طلاب: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه از خدمات چشمگیر و جهادی وی در سالهای مدیریت حوزه تشکر کرد و نکاتی را برای دوره جدید مدیریت حوزه متذکر شد.

نام نویسی شهرک مهدیه 1398

admin بازدید : 993 1398/11/11 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز نام نویسی و شرایط جدید، شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از 12 بهمن ماه لغایت 22 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودملکدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)،
وی افزود:
 
 

وظایف طلبگی از نگاه رهبری

admin بازدید : 1139 1398/05/26 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه (۱۳۹۸/۰۲/۱۸) هفت وظیفه برای آنان برشمردند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس بیانات رهبر انقلاب نماهنگ «وظایف طلبگی» را منتشر میکند. 

 

ایده‌ای جالب برای تبلیغ

admin بازدید : 919 1398/05/25 : نظرات (0)

طلبه عروسک‌گردانی که محبوب بچه‌های مه‌ولات است/ ایده‌ای جالب برای آموزش دین به کودکان

سایت آگهی طلاب: از نژاد سلمان فارسی است و «سلمان خراسانی» نام دارد، لباس پیامبر 10 سالی است که بر تنش نشسته و امروز که در 25 سالگی به سر می‌برد و در عین جوانی در کار خود خبره شده، به رسم و آئین پیامبر(ص)، تبلیغ دین را انجام می‌دهد، اما نه برای مردمان عادی، مخاطب او جنس متفاوتی دارد، لطیف و شکننده است، سریع یاد می‌گیرد و ذهن پر از پرسش او تداعی گر خبرنگار سمجی است که باید تا انتها برود و زیر و بم مسئله را موشکافی کند.

جملاتی برای آغاز سخنرانی

admin بازدید : 75505 1398/02/08 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: اگر سخنرانیی در پیش دارید و نمی دانید که سخنرانی تان را با چه جمله یا شعر مناسبی شروع کنید، به جای درستی آمده اید. در این مطلب آیات و جملات مناسب شروع سخنرانی را آماده کرده ایم که می توانید از بین آن ها هر کدام مناسب سخنرانی تان بود را انتخاب کنید...

مضرات تعدد دروس حوزه

admin بازدید : 1096 1398/02/03 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: در برنامه ریزی که در سال های قبل برای سطح دو حوزه علمیه وجود داشت حجم مطالبی که باید طلاب در هر سال تحصیلی می گذراندند زیاد بود به صورتی که قسمتی از مباحث خوانده نمی شد. در برنامه ای که از دو سال پیش اجرایی شده است این اشکال برطرف شده است اما مساله ای که وجود دارد این که تعداد دروسی که طلاب باید در هر پایه تحصیلی بگذرانند، افزایش پیدا کرده است. پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید در گفتگویی با استاد محمد مهدی نبی زاده نظرشان را در مورد تغییرات ایجاد شده در طرح جدید جویا شد.


مشاوره طلاب در امور تحصیلی

admin بازدید : 1037 1398/02/02 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: دفتر مشاوره نشست دوره ای اساتید جهت مشاوره طلاب در امور تحصیلی - پژوهشی توسط اساتید مجرب سطح عالی و خارج آماده ارائه خدمات است.

 

طلاب و فضلای حوزه علمیّه می توانند از ابتدای مهرماه سال جاری جهت مشاوره با اساتید مجرب سطح عالی و خارج حوزه در امور تحصیلی - پژوهشی اقدام نمایند.

 

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

طلبه ها چه درسهایی میخوانند؟

admin بازدید : 3452 1397/11/17 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: حوزه علمیه نیز مانند همه مراکز آموزشی دارای مقاطع تحصیلی بوده و دروس مشخصی را برای دوره های تحصیلی پیش بینی کرده است، و مدارس علمیه براساس آن برنامه درس های خود را ارائه میکنند، این لیست بر اساس پایه های تحصیلی در حوزه علمیه ارائه شده است، هر پایه در یک سال خوانده می شود و طلابی که از معدل بالای هفده برخوردار باشند می توانند از پایه های بالاتر نیز بصورت ارتقایی دروسی را انتخاب کنند. اکثر دروس ارائه شده از کتابهای مشهور هستند اما سعی شده است به نویسندگان و ناشرین برخی از کتابها نیز اشاره شود.

شیوه تحصیل و تدریس در حوزه

admin بازدید : 1198 1397/11/16 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: حوزه‏هاى شیعه آبشار پر برکت علم و معرفت است که بیش از هزار سال است نداى قرآنى «فلولا نفر من کل فرقة . . .» (1) را لبیک مى‏گوید و علوم و معارف را از گنجینه‏هاى علم الهى یعنى قرآن و اهل بیت استخراج مى‏کند و با اندیشه‏اى زلال بیابان‏هاى تشنه فکر بشرى را سیراب مى‏کند . 


آرى، حوزه، غنى ‏ترین و با سابقه ‏ترین دانشگاه سرزمین‏هاى اسلامى است . هر چند مکان آن از مدینه تا نجف، سامرا، قم، اصفهان، مشهد و . . . در تغییر بوده، ولى این محفل علمى همیشه پویا بوده و به رشد و بالندگى و تکامل خویش ادامه داده است . 
اکنون که ما حوزویان، میراث‏دار این ذخیره پر بها هستیم، چه نیکوست که آن را شکوهمندتر از همیشه حفظ کنیم و با برنامه‏ریزى دقیق، نظام آن را بالنده ‏تر کنیم . 
براى رسیدن به این هدف، لازم است‏به گذشته پر بار حوزه نظر کنیم و عوامل رشد و ترقى آن را جستجو کنیم تا رمز پیشرفت و تکامل آینده را به دست آوریم . 

5 برنامه ضروری برای طلبه!

admin بازدید : 1629 1397/11/12 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: حجت الاسلام ماندگاری ۵ برنامه را در زندگی طلبگی ضروری می داند که در پی می آید:

 

* هر طلبه باید ۵ برنامه در زندگی طلبگی خویش داشته باشد، 

 

نخستین برنامه که واجب‌ترین آن‌هاست، «برنامه درسی» است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «امروز از همه اولویت‌ها برای طلاب و دانشجویان خوب درس خواندن است»، باید طلاب به این مهم توجه ویژه و خاصی داشته باشند.

دغدغه آینده تحصیلی طلاب

admin بازدید : 13264 1397/11/08 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب : یکی از دغدغه های اصلی طلبه های مبتدی آینده تحصیلی و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است. طلبه ها پس از ورود به حوزه و گذر دو سه سال، بعضا برخی از درگیریهای ذهنی آنها را آزار میدهد از سویی حس میکنند.

 دروس تحصیلی آنها ارتباط مستقیمی با نیازهای جامعه ندارد و از سویی دیگر شاید به برخی از سوالات آنها پاسخهای مناسبی ارائه نمیشود، تصور آنها این است که باید از مسائل فکری که در جامعه مطرح میشود دقیقا باخبر باشند و به همه سوالات جامعه پاسخ دهند.

 

علت معمم نشدن برخی طلاب

admin بازدید : 1110 1397/10/25 : نظرات (0)

سایت آگهی طلاب: در دهه‌های گذشته، اکثر قریب به اتفاق طلاب و روحانیون، با لباس روحانیت در جامعه حضور داشتند، به طوری که در بطن جامعه صرف مشاهده فردی که لباس روحانیت برتن داشت، مشخص می شد که او یک روحانی و تحصیل کرده حوزه علمیه است.

‌امروزه تعداد قابل توجهی از طلاب هستند که ظاهر و پوشش آن ها نشان دهنده طلبه بودنشان نیست، در واقع پس از جویا شدن از نوع تحصیلات آن ها، به طلبه بودن این افراد پی می بریم.

اوایل شاید پذیرش اینکه یک طلبه چرا از پوشیدن لباس روحانیت امتناع می کند و به عبارتی تمایلی به پوشیدن این لباس را در جامعه ندارد برای دیگران کمی تعجب آور بود، اما با گذشت چند سال از این مسئله و افزوده شدن تعداد طلبه هایی که لباس روحانیت نمی پوشند، پذیرش این امر آسان تر شد...

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 134
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 459
  • بازدید ماه : 1,999
  • بازدید سال : 14,611
  • بازدید کلی : 4,240,862