loading...

آگهی طلاب - استخدام طلبه و روحانیون - اخبار حوزه های علمیه

سایت مرکز خدمات (سخا)

admin بازدید : 1140456 1399/05/23 : نظرات (0)

سخا مرکز خدمات حوزه های علمیه برای ارائه خدمات برای طلاب و روحانیون تاسیس شده است.

سامانه خدمات اینترنتی مرکز خدمات حوزه های علمیه تحت عنوان “سخا با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به طلاب راه اندازی شده است. حتما تا آخر بخوانید اطلاعیه های مهم در انتهای مطلب قرار دارد.  هر یک از طلاب می توانند با ایجاد یک حساب کاربری در سامانه فوق ، از خدمات الکترونیکی این سامانه بهره مند شوند. امکاناتی همچون دریافت وام ، استفاده از تسهیلات بیمه ، پرداخت اقساط و… از طریق سامانه سخا در اختیار کاربران قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم نحوه ورود و عملکرد این سامانه را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در مورد سامانه نجاح هم می تونید با ضربه زدن بر روی کلمه نجاح اطلاعات کامل را دریافت کنید.

 

برای ورود به سامانه سخا اینجا کلیک کنید

 اطلاعیه جدید در انتهای صفحه 

 حتما ببینید 

از امکانات سامانه سایت سخا

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی  کاردکس شهریه
کارت مرکز خدمات حوزه درخواست خدمات ویژه 
درخواست و پرداخت وام قرض الحسنه خدمات بیمه تکمیلی طلاب
رزو هتل مخصوص طلبه ها امکان استفاده از وبینار کارگاه مجازی طلاب

راهنمای ورود به سامانه سخا قدیم حوزه علمیه

 ورود به سامانه سخا حوزه و بهره مندی از خدماتی که به موجب آن مهیا گردیده است تنها از طریق نشانی service.csis.ir امکان پذیر می باشد. در بدو ورود به سامانه نیاز است که رمز عبور و نام کاربری خود را وارد نمایید. به همین دلیل اگر اولین بار است که به این سامانه مراجعه می کنید ، لازم است ابتدا مراحل عضویت در سایت را به انجام برسانید. طلاب می توانند مطابق با راهنمای تصویری زیر نسبت به ایجاد حساب کاربری در سامانه سخا اقدام نمایند.

 

 یک پیشنهاد ویژه : خرید عسل طبیعی و درمانی عصاره سبلان 

  • ابتدا وارد سامانه سخا مرکز خدمات به نشانی service.csis.ir شوید و از گزینه های موجود در صفحه ، روی عبارت “نام کاربری و کلمه عبور ندارم / فراموش کرده ام” کلیک کنید. برای ورود به سامانه سخا جدید هم هنگام ورود گزینه سخا جدید رو باید انتخاب کنید

مرحله اول ورود به سامانه سخا

  • در صفحه پیش رو ، اگر تابعیت ایرانی دارید کد ملی و در صورت غیر ایرانی بودن ، شماره گذرنامه خود را وارد کنید. پس از ثبت شماره تماس خود و فشردن دکمه “دریافت پیام کوتاه” ، پیامکی حاوی اطلاعات رمز عبور و نام کاربری ارسال می شود که می توانید با استفاده از آن ها وارد سامانه شوید.

مرحله دوم ورود به سامانه سخا

  • پس از عضویت در سایت ، مجددا به صفحه نخست بازگشته و رمز عبور و نام کاربری خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و سپس دکمه “تایید” را بفشارید.

مرحله سوم ورود به سامانه سخا

  • پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ، بخش های مختلفی را مشاهده می کنید که هر یک عملکرد جداگانه ای را دارند.
  • مرحله چهارم ورود به سامانه سخا

 

 

توجه داشته باشید که طلاب جدیدالورود نیز می توانند با کلیک روی گزینه “تشکیل پرونده طلاب جدیدالورود” در صفحه نخست سامانه و سپس وارد کردن اطلاعاتی همچون مرجع تعیین کننده حوزوی ، کد ملی (در صورت غیر ایرانی بودن ، وارد نمودن شماره پاسپورت الزامی است.) و شماره پرونده تحصیلی ، اقدامات لازم را در راستای تشکیل پرونده خود به انجام برسانند. به تازگی پنل کاربری تغییر کرده و هنگام ورود به سامانه دو گزینه سامانه سخا قدیم و سامانه سخا جدید اضافه شده که سامانه سخا نسخه جدید امکانات بیشتری دارد البته برای کسانی که با پنل سامانه جدید سخا آشنایی ندارند استفاده از پنل سامانه سخا نسخه قدیم به مراتب راحتتر است.

معرفی خدمات سامانه سخا حوزه علمیه 

طلاب گرامی می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود به بخش های مختلف سایت دسترسی پیدا کرده و از امکانات الکترونیکی آن بهره مند شوند. از جمله خدماتی که به واسطه این سامانه در اختیار کاربران قرار می گیرند عبارت اند از:

پذیرش و به روز رسانی

این بخش از سامانه مربوط به اطلاعات پرونده ای طلبه می باشد. لازم است اطلاعات این قسمت در صورت نیاز توسط طلبه به روز شده و نواقص آن رفع گردد. در قسمت بالای این صفحه می توانید تعداد نواقص موجود را مشاهده کرده و با کلیک روی آن ، به توضیحات مرتبط با هر نقص دسترسی پیدا کنید.

 

 

بخش پذیرش و به روز رسانی در سامانه سخا

 

 

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید ، این قسمت دارای پنج بخش اطلاعات پایه ، اطلاعات حوزوی ، افتخارات و موفقیت ها ، تخصص ها و مهارت ها و تحصیلات غیر حوزوی می باشد. موارد مرتبط با اطلاعات پایه به شرح زیر می باشند.

 

 

اطلاعات هویتی: مشاهده و ویرایش اطلاعات شخصی طلبه و افراد تحت تکفل وی از طریق این قسمت امکان پذیر می باشد.

اطلاعات ارتباطی: در این بخش می توان اطلاعات آدرس اقوام و آشنایان درجه یک را ویرایش و یا تکمیل کرد.

اطلاعات معیشتی: این قسمت شامل اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی و درآمد طلبه می باشد.

اطلاعات پذیرشی: این بخش نشان دهنده وضعیت پذیرشی طلاب می باشد.

اطلاعات سلامتی: طلبه می تواند با استفاده از این بخش ، وضعیت سلامتی خود و هم چنین افراد تحت تکفل خود را به ثبت برساند.

 

 

علاوه بر موارد مذکور ، طلاب می توانند در صورت داشتن هر گونه مدرک مبنی بر تدریس در مراکز پژوهشی ، حوزوی و… اطلاعات مرتبط با آن را از طریق بخش “اطلاعات حوزوی” تکمیل نمایند. دیگر بخش ها نیز برای تکمیل اطلاعات و ارائه مدارک مورد نیاز در رابطه با اموری همچون حفظ قرآن ، داشتن سابقه تحصیلات کلاسیک و دانشگاهی ، برخورداری از یک تخصص یا مهارت خاص و… طراحی شده اند.

 

 

صندوق قرض الحسنه

با کلیک روی این گزینه ، با صفحه ای رو به رو می شوید که شامل گزینه های درخواست وام ، تایید ضمانت ، کاردکس وام ، وجوه امانی ، پرداخت قسط وام مرکز خدمات حوزه و خدمات کارت می باشد. با انتخاب هر یک از این گزینه ها ، به بخش مرتبط با آن هدایت می شوید. همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید ، فایل هایی نیز جهت راهنمایی کاربران جهت دریافت وام و دیگر مباحث پیرامون آن ، در این بخش قرار داده شده اند.

 

 

صندوق قرض الحسنه سامانه سخا

 

 

تسهیلات بیمه

کلیه خدمات بیمه از طریق این بخش در اختیار طلاب قرار می گیرند. تمامی امور مربوط به انواع بیمه خدمات رفاهی ، بیمه تامین اجتماعی ، طرح سلامت ، بیمه تکمیلی و عمر ، بیمه خدمات درمانی و… با استفاده از این قسمت قابل انجام و پیگیری می باشند.

 

 

بخش تسهیلات بیمه در سامانه سخا

 

 

در کنار تمامی این امکانات ، سامانه سخا خدمات دیگری را نیز مانند ارائه تسهیلات مستمری ، مشاهده لیست درخواست ها و… در اختیار طلاب گرامی قرار می دهد. توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور می توانید با انتخاب گزینه “نام کاربری و کلمه عبور ندارم / فراموش کرده ام” و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ، مجددا رمز عبور خود را دریافت نمایید. هم چنین با کلیک روی گزینه “تغییر کلمه عبور” که در صفحه ابتدایی حساب کاربری خود مشاهده می کنید ، می توانید در صورت تمایل نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنید. شماره تماس مرکز خدمات 

سامانه خدمات الکترونیک دفتر شهریه مقام معظم رهبری

 از سامانه خدمات الکترونیک دفتر شهریه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سایت مرکز خدمات رونمایی شد.

دفتر شهریه مقام معظم رهبری تاکنون فاقد سامانه خدمات الکترونیک بوده است و با راه‌اندازی این سامانه در سامانه سخا، طلاب می‌توانند با مراجعه به آدرس shahrieh.csis.ir و دریافت رمز عبور از خدمات مجازی این سامانه بهره‌مند شوند.

بخش‌های واریزی‌ها و پرداخت‌ها، مسکن، سؤالات متداول و سایر درخواست‌ها از بخش‌های خدمات الکترونیک این سامانه است که در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.

خبر دی ماه 1400 در سامانه جدید سخا2

در پنل جدید سامانه سخا اطلاعیه ای منتشر شده است که؛ معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با هدف تسهیل در دسترسی به منابع و متون علوم اسلامی و ارائه خدمات نرم افزاری پژوهشی به طلاب سراسر کشور قرارداد امضاء کردند.

بر همین اساس طلاب برادر و خواهر سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پنل شخصی خود (سامانه سخای جدید) و انتخاب گزینه «محصولات نور» از خدمات نرم افزاری پژوهشی (ابرنور / نورمگز / نورلایب / سمیم نور) بهره‌مند شوند. با ورود به سامانه ی مرکز خدمات حوزه های علمیه می تونید از این امکانات استفاده کنید.

خبر جدید مرکز خدمات بهمن ماه 1400

اطلاعیه سایت مرکز خدمات: به اطلاع می رساند نمایشگاه محصولات خانواده های طلاب تا 5 بهمن ماه جهت بازدید و خرید دایر می باشد.

ساعات بازدید: از ساعت 9 الی 14       و       از ساعت 16 الی 19

مکان: 75 متری عماریاسر، بلوار شهید قدوسی، مرکز خدمات حوزه های علمیه

بخش سوالات متداول سامانه سخا مرکز خدمات حوزه علمیه

سوالات پذیرش مرکز خدمات

1- فعال سازی و تمدید پرونده سامانه سخا چطور انجام می شود؟

این کار از قسمت « پذیرش »   انتخاب گزینه « درخواست تمدید »  تکمیل فرم  دریافت کد رهگیری به انجام می رسد.

2- زمان تمدید اعتبار پرونده بیمه طلبگی سایت سخا از چه زمانی امکان پذیر است؟

طلاب محترم تحت پوشش از 45 روز  قبل از اتمام اعتبار پرونده خود، با ورود به قسمت « پذیرش و بروز رسانی » و انتخاب گزینه « درخواست تمدید » می ­توانند نسبت به تمدید پرونده بیمه سخا اقدام نمایند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 134
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 453
  • بازدید ماه : 1,993
  • بازدید سال : 14,605
  • بازدید کلی : 4,240,856